H&M-campagne verdeelt het internet

H&M campagne verdeelt het internet
Instagram / @hm

De nieuwe campagne van de Zweedse modeketen H&M heeft voor heel wat commotie gezorgd. Op één van hun Instagram-foto’s zijn twee kussende vrouwen te zien, en dat lokt heel wat reacties op. Wat vind jij?

De opschudding gaat over de onderstaande foto van twee zoenende vrouwen in dezelfde jeans-outfit. Voor veel mensen is hier niets mis mee, maar toch blijken de meningen verdeeld. H&M zou de normen en waarden van de jonge generatie ruïneren, aldus de opmerkingen.

“Ik koop nooit meer iets van dit merk”

Onder de foto lees je de gekste dingen. Sommigen beweren zelfs dat ze er nooit meer iets gaan kopen. In de reacties staan ook veel duimpjes omlaag en brakende emoji’s.

Twitteraars zijn verbaasd en plaatsen massaal berichten op het platform over de foto. Een van hen schrijft: “Wat is er nog een lange weg te gaan wat betreft acceptatie gericht op LGBT+ community”.