Je sokken verdienen meer aandacht!

door
Kevin
Leestijd 2 min.

Sokken zitten vaak in een vergeethoekje. Denk maar aan de keren toen je wasmachine al stond te draaien en je toch nog een sok terugvond in je wasmand of in een donkere uithoek van je kamer. Uit een Europees onderzoek in opdracht van Samsung blijkt dat maar liefst 90% van de huishoudens af en toe nog iets wilt toevoegen aan een draaiende wastrommel. Item nummer één op die lijst? Juist ja, sokken. De nieuwe AddWash-feature van de Koreaanse techgigant maakt een einde aan deze bekommernis en toont aan dat je sokken meer aandacht verdienen!

Wat is AddWash?

Iedereen kent dat vervelende gevoel wel, wanneer je nog een sok, handdoek of extra wasmiddel wilt toevoegen aan de wasmachine terwijl die al aan het draaien is. Bij bovenladers is dat geen enkel probleem, maar in Europa zijn de meeste toestellen voorladers. Als je die in het midden van een wasprogramma opent, stroomt het water er mogelijk uit en blijf je achter met een nat washok.

Na de rondvraag besloot Samsung om verandering in de zaak te brengen. De nieuwste wasmachines van het Koreaanse merk kunnen uitgerust worden met de AddWash-feature. Dat is een vernuftig extra deurtje op je wastrommel. Met een druk op de knop pauzeer je het wasprogramma en ontgrendel je de klep. De vergeten kousen erbij, deurtje toe en het wassen kan opnieuw beginnen.

AddWash zorgt er dus voor dat een eenzame sok niet in de vergetelheid hoeft te belanden. Sterker nog, Samsung Discover bewijst dat de bekleding van je voet een pak meer kan zijn dan een item om je tenen warm te houden. Ze somden enkele leuke modemerken op die extra aandacht hebben voor het nobele kledingstuk.

Gonzales werkte ooit zelfs in een sokkenfabriek, maar de New Yorker volgde zijn eigen ideeën en creëerde de hottest socks in town, die je zelf kan personaliseren.

Het Nederlandse merk ‘Heroes on Socks' bevestigt dat zelfs de outfit van een held op sokken niet compleet is zonder een stijlvol accessoire om de voet. Alle sokken worden gemaakt door Italiaanse ambachtslui en combineren traditionele technieken met een hedendaagse uitstraling.

Dit Amsterdamse sokkenlabel legt zich niet neer bij de coventie van het paar sokken. Kousen gaan er per stuk over de toonbank en je kan naar hartelust mixen en matchen.

Vreemd, gek, grappig, kleurrijk ... een doodgewone eenkleurige sok zal je bij dit Zweedse merk niet vinden. Happy Socks biedt toffe kousen voor het hele gezin en zit daarnaast niet verlegen voor een samenwerking met internationale labels als Billionaire Boys Club van Pharell Williams.

Deze start-up begon als een grap, maar groeide gaandeweg uit tot een succesvol bedrijfje. Het ingenieuze idee, dat je eenvoudig toelaat om beide sokken al elkaar te knopen, zit daar ongetwijfeld voor iets tussen.