14-jarig meisje sterft nadat ze iPhone in bad laat vallen

Unsplash

Een Russisch meisje is op tragische wijze om het leven gekomen toen ze in bad zat en haar opladende iPhone uit haar handen glipte. Daardoor werd ze geëlektrocuteerd.

Yulia Vysotskaya, uit Tsjeboksary, zat in bad met haar iPhone terwijl die aan het opladen was. Plots glipte het toestel uit haar handen en kwam in het water terecht, waardoor ze geëlektrocuteerd werd. De moeder van de 14-jarige scholier was op het moment van de feiten beneden aan het koken. Toen ze haar dochter riep, maar geen gehoor kreeg, ging ze naar boven en deed ze de gruwelijke ontdekking.

Niet eerste slachtoffer

Het is al de derde keer in één jaar tijd dat dergelijk drama zich afspeelt in Rusland. In december van vorig jaar stierf vechtsportkampioen Irina Rybnikova (15) op precies dezelfde manier. En ook de 12-jarige Kseniya P. overleed in bad terwijl ze naar muziek luisterde op haar smartphone.

Russische roulette

Elektronisch ingenieur Andrey Sanovsky waarschuwt al jarenlang voor het gebruik van opladende smartphones in bad. “Ontspannen in bad met je smartphone in de lader is als een spelletje Russische roulette spelen. Water is een goede geleider. Daardoor ontstond er een kortsluiting toen de telefoon in het water viel. Mocht het toestel niet in het stopcontact gestoken hebben, dan zou dit drama niet plaatsgevonden hebben”, klinkt het op Metro.co.uk.