Bolero/Kunstmaan wint Effie Gold Award

Bolero/Kunstmaan heeft donderdag in Brussel de Effie Gold Award gewonnen voor de campagne “Beleg-het-zelver”. De Effie Awards bekronen elk jaar de meest succesvolle marketing- en communicatiecampagnes op het vlak van impact en effectiviteit. Op deze 29ste editie werden voor het eerst ook Media Mentions uitgereikt, die de meest effectieve mediakeuze binnen een campagne belonen.
Bolero -het online beleggingsplatform van KBC- lanceerde de “beleg-het-zelver-campagne” vorig jaar. De campagne werd ontwikkeld door Kunstmaan, de vaste partner van Bolero voor geïntegreerde communicatie. “De jury werd overtuigd door deze strategisch en creatief bijzonder sterke case die op elk criterium uitmuntend scoorde. De campagne koppelt succesvol communicatie aan business en boekt geweldige resultaten met een opvallende daling van de wervingskost”, zo klonk het bij de jury, die samengesteld is uit zestien marketingprofessionals.
Silver Awards waren er voor McDonald’s/TBWA (“Building a better McDonald’s”), Telenet Business/TBWA (“De Digitale Versnelling”), KBC/TBWA (“KBC verzekeringen”) en Stichting tegen Kanker in samenwerking met het Vlaams Expertisecentrum Alcohol en andere Drugproblemen/Happiness Brussels (“Tournée Minérale”).
Er werden ook nog 12 Bronze Awards uitgereikt, onder meer voor Child Focus/Wunderman (“Closer than you think”) en Volvo/Famousgrey (“Testdrive the commercial”).
Voor het eerst werden ook de Media Mentions uitgereikt, een gloednieuwe prijs die cases bekroont voor hun effectieve mediagebruik in zes categorieën: dagbladen, magazines, out- of-home, in-home, audiovisual en digitale media. Telenet Business/TBWA ging naar huis met drie van de zes Media Mentions (dagbladen, Out-of-home en in-home ). De prijs voor beste radiogebruik ging naar Continental Foods/LDV United en de TV Media Mention naar Perrigo Belgium. Proximus/Pivott Digipolitans kreeg de Digital Media Mention.

bron: Belga