I Love My Job: Robin werkt bij ING

« Ik kies hoe ik
mijn talenten inzet »

Wie? Robin Verstraete
Leeftijd? 26
Opleiding? Master in geschiedenis
Functie? Customer Loyalty Team Member
Bedrijf? ING

 

Wat is het verschil tussen het Customer Loyalty Team van ING en klassieke klantendiensten?



Robin: “Net als andere klantendiensten helpen wij klanten verder via mail of telefoon, maar wij werken in zelfsturende circles. Dat wil zeggen dat we zelf ons werk mogen organiseren en beter onze eigen talenten kunnen inzetten. Omdat wij direct in contact staan met de klanten, weten wij beter dan wie dan ook hoe we de klantenservice kunnen verbeteren.”

Wat vind je boeiend aan je job?

“Het is leuk om steeds beter te worden in klanten te benaderen. Verder zit ik in een tof team met jonge mensen. Toen ik begon was de grootste uitdaging telefoongesprekken voeren over verzekeringen in het Frans en Engels. Gelukkig heb ik een taalbad mogen volgen: ik ging twee weken aan de slag op onze klantendienst in Louvain-la-Neuve. Nu spreek ik heel vlot Frans.”

Krijg je kansen om door te groeien?

“Ja, verschillende collega’s groeien na een paar jaar door naar een andere job binnen Client Services of ze worden bijvoorbeeld Customer Journey Expert voor één van de verschillende diensten of producten van ING. Door de vele contacten met klanten hebben we namelijk een zeer grondige kennis van de klantreis.”

Ook solliciteren? Neem een kijkje op www.ing.be/jobs-clt