Onlineverkoop van abonnementen verdubbeld bij De Lijn

Onlineverkoop van abonnementen verdubbeld bij De Lijn

Steeds meer abonnees bij openbaarvervoermaatschappij De Lijn kopen hun abonnement online. In de grote vakantie daalde de verkoop aan het loket met 21 procent en verdubbelde de onlineverkoop, zo meldt De Lijn vandaag. De reden voor de verdubbeling is volgens de openbaarvervoermaatschappij een sterk vereenvoudigd aankoopproces via internet: enkel het rijksregisternummer is voldoende voor de aankoop van een abonnement.

De abonnementenverkoop bij De Lijn piekt momenteel. “De tweede helft van augustus en de eerste helft van september zijn goed voor bijna een vijfde van de verkochte abonnementen op een heel jaar”, klinkt het. “Het gaat om meer dan 126.000 abonnementen, of 1 per 19 seconden.”



De Lijn heeft 26 eigen verkooppunten. De drukste Lijnwinkel van Vlaanderen is die in het Centraal Station in Antwerpen. Die is goed voor ruim een op de vijf abonnementen die aan een loket worden gekocht. De Lijnwinkels aan Brussel-Noord en het station van Leuven komen op de tweede en derde plaats.

bron: Belga