MIVB geeft metrostations Duivelse namen

MIVB geeft metrostations Duivelse namen
Twitter / MIVB

De Brusselse vervoersmaatschappij MIVB heeft maandag, na de overwinning van de Rode Duivels, de namen van twee metrostations veranderd. Reizigers kunnen nu opstappen in ’BELGICAmpioen’ en ’HANKAR de finale’.

De namen van de metrostations werden onmiddellijk na de overwinning tegen Japan op het WK veranderd. Voorlopig blijft het bij twee stations, maar de komende dagen kan er nog gezocht worden naar nieuwe namen, mocht België het vrijdag halen tegen Brazilië. Op Twitter geeft de MIVB nog enkele aanzetten. Zo lenen ook ’thRIBAUCOURTois’, ’ALMArouane Fellaini’ en ’rAUMALEu Lukaku’ zich tot woordspelingen.

België kruipt massaal voor de buis



Het is duidelijk dat het land gloeit van de WK-koorts. De achtste finale van de Rode Duivels haalde maandagavond 2.194.175 kijkers, of een marktaandeel van 82,1%. Op het piekmoment, naar het einde van de wedstrijd toe, dikte dat zelfs aan tot 2.403.710 kijkers. Daarbovenop werd de match 59.600 keer gestreamd via Sporza en 21.600 keer via VRT NU.

De achtste finale is daarmee de op twee na best bekeken WK-match van de Rode Duivels, na de wedstrijden tegen de Verenigde Staten en tegen Zuid-Korea, beide in 2014. Als ook de EK-matchen worden meegeteld, moet de wedstrijd van maandag ook nog Zweden-België, Hongarije-België, België-Italië en Wales-België uit 2016 laten voorgaan.

Op de Franstalige zender RTBF wisten de Rode Duivels 1.510.769 kijkers te boeien. Daar werd het de best bekeken wedstrijd van dit WK, maar niet de populairste aller tijden. België-VS scoorde destijds 1.655.427 kijkers op RTBF.