I Love My Job: Carla werkt bij Lidl

« Een team leiden? Dat is constant communiceren »

Wie? Carla Rijmen
Leeftijd? 48 jaar
Functie? Teamleader goederen­verzameling in Genk
Bedrijf? Lidl

 

Wat houdt je functie in?



“Ik ben teamleader goederenverzameling in één van de vijf distributiecentra vanwaar producten naar de Lidl-winkels vertrekken. Ik zorg ervoor dat de bestellingen op tijd klaar zijn en motiveer elke dag 70 orderpickers.”

Welke kwaliteiten moet een teamleader hebben?

“Het is heel belangrijk om communicatief te zijn en een luisterend oor te bieden. Ik eet ook samen met mijn collega’s en zonder me niet af. Ik ben bij Lidl als orderpicker gestart, daarna ben ik doorgegroeid tot teamleader. Daardoor weet ik dat de medewerkers veel communicatie nodig hebben.

Waarom werk je graag bij Lidl?

“Tien jaar geleden solliciteerde ik bij de toen nog onbekende supermarkt. Ik heb Lidl dan ook zien groeien en dat maakt mij een trotse ambassadeur. Lidl organiseert vaak acties voor het milieu, sport alsook voor goede doelen. Door deze initiatieven te delen met de collega’s, probeer ik het Lidl-gevoel in het distributiecentrum te versterken. Lidl investeert ook in haar personeel, zo krijg ik bijvoorbeeld ook de kans om regelmatig opleidingen te volgen.”