4 redenen om morgen call agent te worden

Call agents zijn helden. Of zo voelt het toch wanneer plots je internet weer aanfloept, je bankrekening in 3 minuten is geopend of je inschrijving is geregeld. Maar hoe zou het zijn aan de andere kant van de lijn? Actiris, de arbeids­bemiddelaar van Brussel, schetst een beeld op basis van de verhalen van hun eigen call agents.

  1. MENSELIJK CONTACT
    Ben je een sociaal beest? Help je mensen graag verder? Dan is call agent een droomjob. Natuurlijk heb je soms mensen aan de lijn die gefrustreerd zijn door hun probleem. Maar als je een oplossing kan vinden dan krijg je ook vaak een welgemeende dankjewel. Wat is er mooier?
  2. ELK TELEFOONTJE IS ANDERS
    Raar maar waar, bijna iedere beller heeft een net iets andere vraag. De job van een call agent is dus best uitdagend. En routine bestaat niet! Om voor iedereen de juiste oplossing te vinden, leer je de hele tijd bij.
  3. UNIEKE SAMENWERKING
    Call agents staan er niet alleen voor. Botsen ze op een probleem dat hun petje te boven gaat? Dan spreken ze gewoon hun collega’s aan. Waarom ook niet? Teamwork maakt de dienst alleen maar sterker. En gezelliger!
  4. EEN UURROOSTER DAT BIJ JE PAST
    Heel wat call agents doen avond- of weekendwerk en kiezen daar ook bewust voor. Maar je kan ook aan de slag bij een openbare instelling. Gewoon tijdens de kantooruren!