Kledinglijn Ivanka Trump krijgt boost dankzij vader

AFP/ B. Smialowski

De oudste dochter van de Amerikaanse president Donald Trump, Ivanka, heeft de verkoop van haar kledingmerk vorig jaar met maar liefst 61% zien stijgen. Dat blijkt uit cijfers van G-III Apparel Group, het bedrijf achter de kledinglijn.

AFP/ D. Angerer

De Amerikaanse winkelketens Nordstrom en Neiman Marcus hebben het merk van Ivanka Trump dan wel geboycot, maar dat heeft de verkoopcijfers niet geschaad. Daar zit het presidentschap van haar vader voor iets tussen. Dat heeft de verkoop een flinke boost gegeven, zo meldt het Franse agentschap AFP.



Tussen februari 2016 en 31 januari 2017 zit de populariteit van de kledinglijn in de lift. De groothandelverkoop van Ivanka-spullen steeg in die periode van 29,4 miljoen dollar, goed voor zo’n 27,7 miljoen euro, tot 47,3 miljoen dollar of 44,6 miljoen euro.

Ophef

Twee maanden geleden was er nog heel wat ophef rond het dure merk van Ivanka. Na een online petitie werd de kledinglijn bij twee Amerikaanse retailers uit de rekken gehaald. De collectie kwam ook ruim aan bod in de media nadat Trump-adviseur Kellyanne Conway in een televisieshow de kijkers aanmoedigde om kledingstukken van het merk te kopen.