Tweede 'Rode Neuzen Dag' brengt 4,1 miljoen euro op

door
Belga
Leestijd 1 min.

Met de tweede editie van de 'Rode Neuzen Dag' is in totaal 4.103.677 euro opgehaald. Dat is zaterdagavond bekendgemaakt tijdens de slotshow op VTM. Met de 'Rode Neuzen Dag' vestigen de initiatiefnemers VTM, Q-Music en Belfius de aandacht op jongeren met psychische problemen. Tegelijkertijd hopen de initiatiefnemers ook het taboe rond dat onderwerp te doorbreken.

De tweede campagne van de Rode Neuzen Dag werd in september gelanceerd onder de slogan "het scheelt als je deelt". Sindsdien werden werden in heel Vlaanderen 2.510 acties georganiseerd om geld op te halen voor het initiatief. Zaterdag werd de campagne op VTM afgesloten met een slotgala dat gepresenteerd werd door Koen Wauters en Jonas Van Geel. Er vonden ook nog tal van activiteiten plaats in de Rode Neuzen Dag-tent op het Sint-Pietersplein in Gent.

Het ingezamelde zal nu worden aangewend om huizen te openen waar jongeren met psychische problemen terechtkunnen. De bedoeling is om in elke provincie een van die huizen te openen.

Vorig jaar werd tijdens de eerste editie van de Rode Neuzen Dag een iets lager bedrag ingezameld: 3.858.814 euro.

bron: Belga