Helft werknemers kiest bedrijf dat goede doelen steunt

Bijna de helft van de Belgische werknemers wil dat zijn werkgever goede doelen steunt. Wanneer ze kunnen kiezen tussen twee gelijkaardige jobs, dan kiest 27% resoluut voor de onderneming die aantoont een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij.
door
marketing
Leestijd 1 min.

Zorgen voor anderen zit blijkbaar niet enkel in medewerkers die in een zorginstelling of medische organisatie werken. Bijna de helft van de Belgische ondervraagde medewerkers, managers en bedrijfseigenaren vindt het belangrijk dat zijn werkgever goede doelen steunt. Dat blijkt uit een recent onderzoek van flexplekaanbieder Regus, die onder meer 300 Belgen ondervroeg.

Werkgevers die milieu- en sociale overwegingen meenemen in hun bedrijfsvoering, hebben een streepje voor bij hun personeel. Zo waardeert één op drie Belgische respondenten de initiatieven op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) van zijn bedrijf. Wel vindt 21% (29% wereldwijd) dat er hier niet genoeg informatie over gegeven wordt. “Medewerkers die weten welke goede doelen hun werkgever steunt, zijn meer gemotiveerd en halen meer voldoening uit hun werk,” zegt William Willems, algemeen directeur van Regus België.

Andere belangrijke resultaten uit het onderzoek:

  • 20% wil zich inzetten voor de goede doelen waaraan zijn werkgever een bijdrage levert.
  • 23% vindt dat bedrijven in hun sector zich meer moeten bezighouden met MVO.
  • 27% wil in hun sector meer aandacht voor goede doelen.
  • Foto Pixabay