Brussel partnert met Tripadvisor om toeristen naar Brussel te lokken

door
Belga
Leestijd 1 min.

De Brusselse regering en visit.brussels hebben de volgende stap in het herstelplan van de hoofdstad na de aanslagen van 22 maart bekendgemaakt. Tijdens de zomermaanden zal 1 miljoen euro geïnvesteerd worden in het aantrekken van nieuwe reservaties in Brussel. Om de reservaties terug op te trekken worden verschillende partnerschappen aangegaan. De belangrijkste zijn die met de websites Expedia en TripAdvisor. Online reisagentschap Expedia zorgt voor meer dan 20 pct van de reservaties die in Brussel gebeuren. Ook op de wereldwijd gekende site Tripadvisor wordt een promotiecampagne gelanceerd. Die zullen zich voornamelijk richten op de buurlanden Frankrijk, Duitsland en Nederland, maar ook Spanje en Italië.

"Met deze reeks maatregelen willen we de zomer redden, want in de maanden na de aanslagen werd het duidelijk dat het vrijetijdstoerisme met 30 pct was gezakt", aldus Geert Cochez, CEO van visit.brussels. Zelfs lanceert visit.brussels op haar website een aparte 'Sumer in Brussels'-sectie waar alle culturele evenementen van de hoofdstad verzameld worden en waar er ook promoties en wedstrijden zullen lopen.

Verschillende transportpartners, zoals Brussels Airlines, Eurostar, Thalys, TGV en Deutsche Bahn, scharen zich eveneens achter de campagne. Dat doen ook verschillende media. Zo is er een samenwerking met Radio 1 en Radio 2 waar cultuur in Brussel in de programma's 'De Madammen' en 'Bel10' aangemoedigd wordt. De RTBF zal tien weken lang de culturele agenda promoten.

Eind 2016 wordt een laatste fase ingezet met een grote internationale promotiecampagne.

bron: Belga