Simon Mignolet zet zich in voor fruitsector en ALS Liga

door
Belga
Leestijd 2 min.

Liverpool-doelman Simon Mignolet zet zijn schouders onder een campagne om meer Haspengouws fruit te verkopen. Hij leent zijn foto om op de verpakkingen te plaatsen. Van elke kilo fruit die op deze manier verkocht wordt, gaat - op vraag van de doelman - een eurocent naar de ALS Liga, die hiermee verder onderzoek naar de spierziekte wil financieren. Mignolet kwam de actie toelichten in Sint-Truiden. Fruit Innovation Farmers is een groepering van vijf fruittelers uit Sint-Truiden die een creatieve manier zoeken om hun kwaliteitsfruit aan de man te brengen. "De sector heeft het niet gemakkelijk", zegt Geert Claes, oprichter van Fruit Innovation Farmers. "We zijn verplicht om onze producten herkenbaar en uniek te maken, en zo de link te leggen naar de kwaliteit van ons fruit. Door de samenwerking met Simon Mignolet kunnen we op de exportmarkten, maar ook in onze eigen supermarkten, het verschil maken."

"Ik ken de sector en de problematiek van de fruitteelt in Sint-Truiden", aldus de Liverpool-keeper. "Ik weet dus hoe belangrijk dit is voor Sint-Truiden en de bredere regio, die me nauw aan het hart ligt. Vandaar dat ik heel graag mijn foto op de verpakking van de kisten laat afdrukken en ook via sociale media en andere kanalen de actie zal steunen."

De Rode Duivel had voor zijn deelname slechts één voorwaarde: "Ik wou dat een deel van de opbrengst zou gaan naar de ALS Liga, waar ik ambassadeur van ben", aldus de doelman. "Omdat mijn nonkel Erwin aan de ziekte lijdt, ben ik er van dichtbij bij betrokken. Door de verkoop van het fruit te koppelen aan het goede doel, is iedereen winnaar bij dit initiatief."

De promotie van het Haspengouwse fruit en de ALS Liga zal bovendien worden gesteund door Café de Paris, een groot event dat het Truiense stadsbestuur, handelaars en horeca op de Grote Markt van Sint-Truiden zullen organiseren tijdens het EK voetbal in Frankrijk.

bron: Belga