Dat pesten bij jongeren zich niet meer beperkt tot de speelplaats, is in ons digitaal tijdperk niet meer verwonderlijk. Volgens een Amerikaanse anti-pestclub krijgt maar liefst 88% van de tieners te maken met cyberpesten. Om dat online getreiter tegen te gaan, bedachten ze een campagne met ‘de handkus’.
De sociale media-campagne werd op poten gezet door Tarte Cosmetics en de anti-pestclub ByStanderRevolution. De initiatiefnemers beweren dat maar liefst 88% van de jongeren dagelijks online gepest worden. Met de hashtag #kissandmakeup willen ze aandacht vragen voor cyberpesten én van het wereldwijde web een vriendelijkere plaats maken. Het is namelijk de bedoeling dat je niet alleen een selfie met een kus op je hand post, maar ook een compliment geeft aan iemand uit je vriendengroep.
Dat de actie succes oogst, is overduidelijk. Op Instagram werd de #kissandmakeup al meer dan 13.700 keer gedeeld, en ook op Twitter wordt er massaal getweet tegen online pestkoppen.
A photo posted by Laura Siemek (@laurasiemek) on
A photo posted by • Adrienne • (@adrimermaid) on