Reclame voor iedere internetgebruiker die tweet zoekt

A photo taken in the western French city of Rennes on November 7, 2013 shows an official Twitter account on a smartphone. Twitter will make its Wall Street debut on November 7 with a price tag of 26 US dollars per share, bidding to raise up to 2.1 billion US dollars in the most eagerly awaited stock offering since Facebook. A tweet from the company said it would offer 70 million shares on the New York Stock Exchange, generating 1.82 billion US dollars, and give underwriters a 30-day option to purchase an additional 10.5 million shares of common stock. AFP PHOTO / DAMIEN MEYER / AFP / DAMIEN MEYER
Twitter zal reclame plaatsen bij tweets die door iedere internetgebruiker worden opgezocht. De microblog doet dat om de inkomsten op te schroeven.

Concreet zullen gesponsorde berichten verschijnen zodra een internetgebruiker een tweet consulteert, die in de resultaten staat van een zoekopdracht in Google. Het zal dus niet nodig zijn om op de sociaalnetwerksite te zijn aangemeld om zo’n reclameboodschap te zien.

Twitter hoopt zo munt te slaan uit de miljoenen internetgebruikers die dagelijks tweets consulteren, zonder daarbij een Twitter-gebruiker te zijn of zich te hebben aangemeld. Het experiment zal adverteerders toelaten “meer dan 500 miljoen mensen te bereiken die Twitter elke maand bezoeken om zich te informeren over wat er gebeurt”.



“Dit betrekt de mensen die op tweets klikken in Google Search”, aldus Deepak Rao, een verantwoordelijke voor de inkomsten die gegenereerd worden door de producten bij Twitter.