Reisagentschap wil geboortecijfer aanzwengelen met ondeugend reclamefilmpje

Net als in heel wat Europese landen vormt de vergrijzing in combinatie met het dalend geboortecijfer een probleem in Denemarken. Spies Resjer speelt daar nu schalks op in met dit ondeugende reclamefilmpje.

Volgens het Deense reisagentschap staat niet enkel de welvaartsstaat op helling, ook de droom van heel wat moeders om ooit grootmoeder te worden dreigt onvervuld te blijven. Het filmpje haalt aan hoe moeder erbij was toen het kind leerde lopen, fietsen en lezen maar dat het toch een beetje vreemd is om een steun in de rug te zijn wanneer de kroost zelf aan kinderen begint.



Spies biedt echter een oplossing voor het probleem. Aangezien Denen blijkbaar meer seks hebben als ze op een actieve, zonnige vakantie zijn, geeft Spies toekomstige grootouders de optie een vakantie met korting te schenken.

De campagne volgt ‘Do it for Denmark’ van vorig jaar op. Spies beweert dat ze het geboortecijfer al een duwtje hebben gegeven, maar dat het nog beter moet. Dit jaar moeten Denen het niet enkel doen voor hun land, maar ook voor hun moeder.