Antwerps bedrijf overtuigt New York Times

Digitale lezers van The New York Times kunnen binnenkort rekenen op een stukje Belgische technologie om hun dagelijkse portie nieuws te consumeren. Appstrakt – het softwarebedrijf van Antwerpenaar Tom Vroemans – haalde een contract met de mediareus binnen.

Appstrakt specialiseert zich in zogenaamde end-to-end-oplossingen: ze bedenken en bouwen applicaties die bedrijven dan naar believen kunnen inzetten. Het bedrijf houdt zich vooral bezig met het ontwikkelen van software en apps, maar ook het ontwikkelen van hardware prototypes behoort tot de diensten.

Eerder ontwikkelde Appstrakt in eigen land al apps voor merken als Colruyt, Base en Proximus. Ook over de grens verdiende het bedrijf zijn sporen, met opdrachten voor internationale grootheden als Spotify en AB InBev.

Het is dankzij de brouwerijketen dat Appstrakt in contact kwam met de krant. “Om dichter bij AB InBev te zitten, installeerden we anderhalf jaar geleden ook een kantoor in New York”, zegt ceo Vroemans. Op die manier kwam het bedrijf in het vizier van de Amerikaanse kwaliteitskrant, al hapte die uiteindelijk pas toe na het glansrijk volbrengen van kleinere opdrachtjes.