Deze reclame verbergt zichzelf voor de politie

Websites stellen reclame al af op wie de webpagina bekijkt. Nu heeft een Russisch reclameagentschap dat idee overgenomen en het in het straatbeeld toegepast. Met een reclamebord dat zich automatisch aanpast als er politie aankomt.

De reclame werd ontwikkeld als antwoord op het Russische verbod op voedingsproducten uit de Europese Unie en de Verenigde Staten afgelopen zomer. De winkel ‘Don Giulio Salumeria’ kreeg het zwaar te verduren, ondanks dat hij gespecialiseerd is in Italiaanse specialiteiten slaagt hij er wel in om producten het land in te krijgen, maar niemand gelooft dat de producten authentiek zijn. Dus moet hij reclame maken.



 

Met de hulp van een camera en (lichtjes aangepaste) gezichtsherkenningssoftware, deze werd ingesteld op het herkennen van officiële symbolen en logo’s op de uniformen van Russische agenten. Als ze in de buurt kwamen van het reclamebord veranderde de reclame voor Italiaanse producten naar een advertentie voor traditioneel Russische Matroesjka-poppen.