Onthoofde cobra doodt chef-kok

Op de een of andere manier is een cobra die 20 minuten eerder werd onthoofd, er nog in geslaagd om een Chinese chef-kok te doden. Volgens The Mirror, sneed Peng Fan de kop af van een Indochinese cobra, een zeer giftige slang die vaak gebruikt wordt in soep in verschillende regio’s in Azië.

De ervaring die de chef-kok had met het klaarmaken van cobra’s is niet bekend, maar blijkbaar was hij vergeten dat slangen vaak in staat zijn om de controle over hun hoofd en lichaam te behouden na onthoofding. De cobra beet Fan namelijk toen de kok het hoofd van de slang pakte om het in de vuilnisbak te gooien. De kok stierf voor de artsen het tegengif konden toedienen.



Klanten in het restaurant zeiden dat ze herrie hoorden in de keuken. “We waren in het restaurant de verjaardag van mijn vrouw aan het vieren toen we plots een hoop commotie hoorden. We wisten niet wat gebeurde, maar er kwam geschreeuw van uit de keuken. Tegen de tijd dat de medische hulp kwam, bleek de man al overleden te zijn.”

Slangenexpert Yang Hong-Chang vertelde The Mirror dat alle reptielen nog een uur na onthoofding kunnen bijten en kronkelen. De Indochinese cobra staat bekend om zijn vermogen om gif in de ogen van zijn slachtoffers te spuwen waardoor ze permanent blind worden. Slangen zijn niet alleen een gemeenschappelijke delicatesse in China, maar ze worden ook gebruikt in verschillende medicijnen. Veel mensen geloven dat het toedienen van kleine hoeveelheden gif ervoor zorgt dat het immuunsysteem versterkt wordt.