Is dit het slechtste reclamefilmpje ooit?

“There’s no such thing is bad publicity”, luidt een Engels spreekwoord. Dat dachten ze ook bij het East Hills winkelcentrum in St. Joseph in Amerika. Chris Fleck kreeg de opdracht van het winkelcentrum om een reclamefilmpje te maken waarover mensen zouden spreken. Hij besloot een bijzonder slecht filmpje te maken.

Hij slaagde in beide doelstellingen. Het filmpje is verschrikkelijk en ziet er amateuristisch uit. De verschillende winkeleigenaars bezingen enthousiast – en vals – hun waren op de tonen van een knullige beatbox. De beeldkwaliteit van het filmpje is ondermaats en de microfoon is constant in beeld. Een draak van een reclamefilmpje dus, maar toch wordt erover gepraat.



Sinds het filmpje vier dagen geleden op Youtube werd geplaatst werd het al 1,7 miljoen keer bekeken. Het passeerde ook al bij verschillende Amerikaanse media. Ondanks de slechte kwaliteit doet het reclamefilmpje exact wat een reclamefilmpje moet doen. Volgens een woordvoerder van het winkelcentrum kunnen mensen niet stoppen met “boots and pants” te neuriën terwijl ze winkelen dus het filmpje heeft duidelijk zijn effect gehad.