The New York Times corrigeert een fout uit een artikel dat 161 jaar oud is

Beter laat dan nooit, denken ze bij The New Yorks Times. De bekende krant corrigeerde deze week een foutje in een artikel dat gepubliceerd werd op 20 januari 1853.

Het artikel ging over Solomon Northrup, de Afro-Amerikaanse vrije man uit New York die werd gekidnapt en in de slavernij werd geforceerd. Het verhaal is de basis voor ‘12 Years a Slave’, een film die afgelopen weekend heel wat Oscars won.

Door de aandacht van de Oscars wilden sommigen waarschijnlijk het originele artikel lezen. In dat artikel staat Solomon Northrup zijn naam een keer verkeerd geschreven. In plaats van Northrup staat er Northrop. Gelukkig merkte een aandachtige lezer de fout eindelijk op en bracht hij de krant maandag op de hoogte via Twitter. De New York Times corrigeerde de fout onmiddellijk.

nytside