Update: Dumb Starbucks blijkt stunt te zijn voor Comedy Central show

In Los Feliz, een wijk in Los Angeles, is dit weekend een ‘Dumb Starbucks’ geopend. De Stomme Starbucks vertoont een heleboel gelijkenissen met de koffieketen Starbucks. Het interieur, het logo, de menukaart,… alles is hetzelfde als in een normale Starbucks.

Alleen staat overal het woordje ‘dumb’ voor. Op het menu zijn espresso’s, cappuccino’s en latte’s vervangen door dumb espresso’s, dumb cappuccino’s en dumb latte’s. Bij de opening gaf de Dumb Starbucks gratis koffie weg, iets wat de gewone Starbucks nooit zou doen.



Het is nog niet duidelijk waarom de Dumb Starbucks is geopend. Er wordt gespeculeerd dat het om een marketingstunt gaat of dat het met een tv-programma te maken heeft. Het feit dat Dan Harmon, de bedenker van Community, en Rainn Wilson uit de Amerikaanse versie van The Office er als eersten over twitterden doet vermoeden dat het voor een tv-programma is.

Dumbstarbucks

 

Dumb Starbucks maakt zich sterk dat hun concept valt onder het recht om te parodiëren. Ze maken duidelijk dat ze niets te maken hebben met de gewone Starbucks en dat -hoewel ze een functionerende koffieshop uitbaten- ze eigenlijk een kunstgalerij zijn, omdat ze Starbucks parodiëren.

Daardoor kunnen ze niet voor de rechter gedaagd worden voor copyrightovertredingen. Het echte doel van Dumb Starbucks blijft voorlopig wel een mysterie.

Update

Dumb Starbucks blijkt niets meer te zijn dan een stunt van Nathan Fielder voor zijn Comedy Central show Nathan for you. Fielder onthulde de grap op een persconferentie gisterenmiddag in LA. Alle mediabedrijven van LA waren verzameld op de parking voor de winkel. Fielder kondigde eerst aan dat hij een 2de locatie zou openen in Brooklyn, waarna hij toch stopte met zijn stunt en de verbaasde journalisten een antwoord gaf op hun vragen. Fielder beëindigde het evenement met de aankondiging dat de voedselinspectie was aangekomen en dat hij dus geen koffie meer kon serveren. Bovendien moest de lolbroek snel naar het toilet.