Verkooptraining A.S.Adventure focust op beleving

door
marketing
Leestijd 2 min.

Winkelen bij A.S.Adventure moet een beleving zijn. Sales coach Anja Debosscher legt uit waarom dat zo belangrijk is.

“Sales is bij ons sterk servicegericht, wij willen vooral onze klanten inspireren als ze in de winkel komen. Eigenlijk zeg ik tegen onze verkoopmedewerkers dat ze in gedachten met de klanten mee op vakantie moeten gaan. We luisteren, stellen vragen en denken mee met onze klanten. Op die manier kunnen we veel beter achterhalen wat een klant nodig heeft en kunnen we ook een gepaste oplossing aanbieden. Meedenken, dat gaat uiteraard veel verder dan louter verkopen.”

“Service is echt wel ons DNA, het zit verankerd in onze aanpak. Ik ben verantwoordelijk voor het sales programma, maar daarnaast hebben we een aantal experten. Zij hebben heel veel kennis en ervaring in een bepaald vakgebied en geven op regelmatige basis trainingen. Zo hebben we een bike-expert, een outdoor-expert, een fashion-expert,...”

Goed gevoel

“De kracht van ons serviceprogramma is het gevolg van al deze trainingen, van ons team experten. Uiteraard zijn het de medewerkers in de winkel die elke dag opnieuw onze klanten een unieke beleving willen bezorgen. Belangrijk bij nieuwe medewerkers zijn een aantal waarden waar we ons op focussen: enthousiasme, respect, teamwork, exploreren. Maar ook passie is een zeer belangrijke eigenschap als je hier aan de slag wilt gaan. In onze winkels is een passie hebben voor mensen en oplossingen willen bieden aan klanten de basis om klanten een goed gevoel te geven. Want daarvoor doen we het: dat goed gevoel.”

 

Deze testimonial wordt u aangeboden door Metro-partner A.S.Adventure.