Unilever adverteert niet meer op pornosites

Unilever adverteert niet meer op pornosites

De Britse krant Sunday Times zette eerder vraagtekens bij de reclames op Pornhub. De pornosite zou onvoldoende doen om illegale content tegen te gaan. Unilever zegt tegen de BBC zich ernstig zorgen te maken over de kwestie en floot Dollar Shave Club terug. De Amerikaanse scheermesjesverkoper die in 2016 werd overgenomen, slijt zijn producten via internet direct aan consumenten en was tot nu toe vrij om zijn marketing zelfstandig in te richten.

Strategische zet

Unilever zegt ook geen weet te hebben gehad van de reclamecampagne van Dollar Shave Club. Het moederbedrijf beloofde dat geen enkel merk van Unilever ooit nog op pornosites zal worden aangeprezen.

Eerder bestempelde de leiding van Dollar Shave Club de advertentiecampagne op Pornhub als strategisch, met lage kosten en een groot bereik. Pornhub heeft dagelijks 110 miljoen unieke bezoekers. Daarvan is 71 procent man.

Meest gelezen
  1. hebbsthumb

    Non-binaire influencer weigert borsten te bedekken op strand: «Mannen moeten dat toch ook niet?!»

  2. rodanyathumb

    ‘Temptation’-Rodanya bevallen van tweeling: «Ons gezin is compleet»

  3. eurothumb

    Winnaars 142 miljoen euro komen uit dit Vlaamse dorp: «Je krijgt wat je verdient»

  4. Belgaimage-54226268 (1)

    Sporen aan de helft van de prijs tussen 10 december en 8 januari

  5. adrian-swancar-roCfgvkBLVY-unsplash

    STUDIE. Etenswaren hebben grotere impact op migraine dan gedacht