Unilever adverteert niet meer op pornosites

Unilever adverteert niet meer op pornosites

De Britse krant Sunday Times zette eerder vraagtekens bij de reclames op Pornhub. De pornosite zou onvoldoende doen om illegale content tegen te gaan. Unilever zegt tegen de BBC zich ernstig zorgen te maken over de kwestie en floot Dollar Shave Club terug. De Amerikaanse scheermesjesverkoper die in 2016 werd overgenomen, slijt zijn producten via internet direct aan consumenten en was tot nu toe vrij om zijn marketing zelfstandig in te richten.

Strategische zet

Unilever zegt ook geen weet te hebben gehad van de reclamecampagne van Dollar Shave Club. Het moederbedrijf beloofde dat geen enkel merk van Unilever ooit nog op pornosites zal worden aangeprezen.

Eerder bestempelde de leiding van Dollar Shave Club de advertentiecampagne op Pornhub als strategisch, met lage kosten en een groot bereik. Pornhub heeft dagelijks 110 miljoen unieke bezoekers. Daarvan is 71 procent man.

Meest gelezen
  1. stephanie-studer-KBehqzCvWuw-unsplash

    Dankzij deze truc laten fruitvliegjes je fruitschaal voortaan met rust

  2. christian-erfurt-sxQz2VfoFBE-unsplash

    Zes oorzaken (en oplossingen) van chronische vermoeidheid

  3. pexels-cottonbro-5712686

    Net op tijd voor Halloween : Wat is een « spookdrol » ?

  4. tingey-injury-law-firm-veNb0DDegzE-unsplash

    Man die ex-vrouw live op sociale media in brand steekt krijgt doodstraf

  5. sandi-benedicta-2KEo2FL1n9o-unsplash

    BIZAR. Deze Belgische specialiteit is volgens The Guardian dé kooktrend van de winter