Unilever adverteert niet meer op pornosites

Unilever adverteert niet meer op pornosites

De Britse krant Sunday Times zette eerder vraagtekens bij de reclames op Pornhub. De pornosite zou onvoldoende doen om illegale content tegen te gaan. Unilever zegt tegen de BBC zich ernstig zorgen te maken over de kwestie en floot Dollar Shave Club terug. De Amerikaanse scheermesjesverkoper die in 2016 werd overgenomen, slijt zijn producten via internet direct aan consumenten en was tot nu toe vrij om zijn marketing zelfstandig in te richten.

Strategische zet

Unilever zegt ook geen weet te hebben gehad van de reclamecampagne van Dollar Shave Club. Het moederbedrijf beloofde dat geen enkel merk van Unilever ooit nog op pornosites zal worden aangeprezen.

Eerder bestempelde de leiding van Dollar Shave Club de advertentiecampagne op Pornhub als strategisch, met lage kosten en een groot bereik. Pornhub heeft dagelijks 110 miljoen unieke bezoekers. Daarvan is 71 procent man.

Meest gelezen
  1. tinethumb

    Tine Embrechts verbaast volgers in badpak: «Wat een figuur, en dat na vier kinderen!» (foto)

  2. kristinathumb

    Ophef over outfit van tennisster op Wimbledon: «Zoiets noemen wij een beha» (foto)

  3. daniellethumb

    ‘Temptation’-Daniëlle is voor het eerst mama geworden: «Wat zijn wij blij met jou!»

  4. kendallthumb

    Kendall Jenner lokt kritiek uit met naaktfoto: «Waarom mag zij dat wél?»

  5. charlottethumb

    Charlotte Vandermeersch openhartig over haar favoriete onenightstand: «Zo’n sensuele vrouw»