Supermarkt dient kritiek op voorgepelde sinaasappels van repliek

Niet verwonderlijk dat zoveel mensen steigerend reageerden op de verkoop van voorgepelde sinaasappels in de Amerikaanse Whole Foods Market. In tijden van groeiende ecologische bewustwording lijkt zo'n vervuilende plastic verpakking een stap terug.
door
Charlotte
Leestijd 1 min.

"Als Moeder Natuur toch maar een manier zou vinden om die sinaasappels te bedekken zodat we er niet zo veel plastic aan moesten verspillen", reageerde een vrouw in een gevatte tweet toen ze de gepelde sinaasappels op Imgur zag staan. De foto ging viraal en lokte een wereldwijde discussie uit.

If only nature would find a way to cover these oranges so we didn't need to waste so much plastic on them. pic.twitter.com/00YECaHB4D

— Nathalie Gordon (@awlilnatty) March 3, 2016

De supermarkt, die zichzelf promoot met de slogan dat ze "natuurlijke en organische producten van de hoogste kwaliteit" aanbiedt, reageerde met een even welbedachte als dubieuze woordspeling.

— Whole Foods Market (@WholeFoods) March 4, 2016

Foto Pixabay