Ralph Lauren pakt uit met kleedkamertechnolgie

Het kledingmerk Ralph Lauren komt op de proppen met hoogtechnologische paskamers. Zo wil het merk de concurrentie met de online winkels het hoofd te bieden.
door
Mare
Leestijd 2 min.

Ralph Lauren is het eerste kledingmerk dat werkt met deze hoogtechnologische pashokje die de winkelervaring van de klant een andere dimensie geven. Klanten kunnen vanuit de kleedkamer bijvoorbeeld de beschikbare voorraden checken en het soort licht in de kleedkamer aanpassen. Voor de ontwikkelingvan de pashokjes werkte het modebedrijf samen met het biotechnologiebedrijf Oak Labs.

Kaarslicht

De spiegel in de kleedhokjes is uitgerust met een touch screen dat je activeert door erop te tikken. Dan krijg je een keuzemenu te zien waarin je kan kiezen tussen verschillende lichtstanden, gaande van eenvoudig daglicht tot gezellig kaarslicht. Daarnaast toont de spiegel ook de meteen de gekozen items, met de maat, de beschikbaarheid en eventueel alternatieve kleuren waarin het kledingstuk beschikbaar is. Zo heb je als klant meteen een overzicht van wat er zich in de stock bevindt.

Interactieve spiegels

Maar dat is nog niet alles. De spiegel analyseert eveneens je kledingstuk en geeft je meteen enkele bijpassende items. Via tekstberichtjes op het scherm is het bovendien mogelijk om te communiceren met de assistenten in de winkel. Die assistenten kunnen trouwens ook handig gebruik maken van de spiegels, aangezien deze bijhouden hoeveel stuks er in de paskamer worden meegenomen en hoe de klant de conversatie met de verkoopster beoordeelde.

Ben je nieuwsgierig geworden naar deze pashokjes? Dan zul je wel op het vliegtuig moeten stappen. Tot nu toe is enkel het Ralph Lauren-filiaal op de Fifth Avenue in New York uitgerust met deze hoogtechnologische kleedkamers.