Pharrell Williams koopt zich in bij G-Star Raw

Na een samenwerking met Adidas, wil Pharrell Williams meer voet aan de grond krijgen in de modewereld. De Amerikaanse muzikant wordt met zijn bedrijf Bionic Yarn mede-eigenaar van het Nederlandse jeansmerk G-Star Raw. De populaire muzikant wordt betrokken bij zowel de creatieve beslissingen als bij de bedrijfsstrategie. 
door
Mare
Leestijd 1 min.

De samenwerking begon bij het project RAW for the Oceans, waarbij Bionic Yarn en G-Star Raw gerecycleerd afvalmateriaal uit de oceanen transformeerden tot denim. Uit die samenwerking vloeit nu de volgende stap voort: de producer mag zich mede-eigenaar van het merk noemen.

G-Star Raw is van plan om Williams de nodige vrijheid te geven om de grenzen van het bedrijf te verleggen. "Dit omvat de creatie van nieuwe productideeën en nieuwe visies op duurzaamheid tot de creatie van nieuwe merkervaringen", verklaart Thecla Schaeffer, cmo van G-Star Raw.

"G-Star is een bedrijf dat onafhankelijk tegen dingen aankijkt en vooruitdenkt. Ik denk dat ze het bepalende jeansmerk van de 21ste eeuw zullen worden en verheug me erop onderdeel uit te maken van die missie", vertelt Williams, die vorig jaar nog door de Council of Fashion Designers of America (CFDA) de titel Fashion Icon kreeg opgekleefd.

Het jeansmerk zal zijn samenwerking met Bionic Yarn verder uitbouwen en er zal nog meer worden ingezet op het zoeken naar ecologische initiatieven om jeans te innoveren, klinkt het nog.