Passagiers reizen 9.500 kilometer naar nergens

door
Kevin
Leestijd 1 min.

Passagiers van de vlucht van British Airways tussen Londen en Tokio hebben donderdag een extreem vervelende vlucht gemaakt. Ze hebben de vluchttijd en de bijhorende afstand tussen de twee metropolen afgelegd, maar stonden na dat alles opnieuw in Londen.

Vlucht BA7 tussen de Engelse en de Japanse hoofdstad was al halverwege, toen de Boeing 777 boven het noorden van Siberië plots een klein technisch defect opliep. De piloten vonden er niet beter op dan rechtsomkeert te maken en de koers naar Londen in te zetten. Twaalf uur na vertrek en 9.500 kilometer verder stonden de passagiers dus opnieuw op de luchthaven van Londen.

De gestrande reizigers kregen hotelkamers en konden een dag later hun geluk nogmaals beproeven. Voor British Airways hangt er een stevig prijskaartje aan het klein technisch defect. Volgens de regels van de EU hebben passagiers in zo'n geval recht op een vergoeding van 600 euro en dat geldt ook voor de wachtende passagiers in Tokio. Een aardige bonus voor de reizigers die de start van hun vakantie in het water zagen vallen.

Easily #worstflightever London-Tokyo 12 hrs flying but landed where we started! Wrong flight plan. @British_Airwayspic.twitter.com/MptELh5JYq

— Scott Eaton (@_ScottEaton_) 7 juli 2016

Foto AFP / J. Tallis