Nieuwe foto-app van Facebook concurreert met Snapchat

Facebook werkt aan de ontwikkeling van een nieuwe foto-app die de strijd moet aangaan met Snapchat. De applicatie moet de ruim 1,6 miljard gebruikers ertoe aansporen om meer foto's en video's te maken en delen. Dat meldt The Wall Street Journal op basis van ingewijden.
door
Charlotte
Leestijd 1 min.

Facebook zou zich volgens The Wall Street Journal zorgen maken omdat zijn gebruikers steeds minder foto's en statusupdates plaatsen op de sociale netwerksite. Mensen bekijken hun Facebook-account nog steeds meerdere keren per dag, maar het actieve gebruik is geminderd. Volgens cijfers van The Information heeft slechts 33% van de gebruikers een statusupdate gepost in de laatste maand van het eerste kwartaal van 2016. Een jaar eerder was dat nog bijna de helft (44%).

De nieuwe foto-app, die op zichzelf zal staan, moet de creativiteit van de gebruikers aan te wakkeren. Net als bij Snapchat, zou de foto-app direct openen met een camerascherm. Daarnaast komt er een livestreamfunctie.

In 2014 heeft Facebook met Slingshot, waarbij foto's na 24 uur verdwijnen, al een poging gedaan om het delen van content te stimuleren. Ook het fotobewerkingsprogramma Camera werd geen succes.