Mediahuis wordt nog meer multimediaal

Mediahuis zet een belangrijke nieuwe stap op zijn weg naar een multimediaal mediabedrijf in België en Nederland. Vanaf 2017 worden de Nederlandse Media Groep Limburg (De Limburger), de participaties in De Vijver Media (Vier, Vijf, Zes, Woestijnvis) en Metro, de Nederlandstalige en Franstalige radio Nostalgie en de exploitatie van de regionale tv-zenders ATV, TV Limburg, TV Oost en ROB TV ondergebracht in het bedrijf. Groupe Rossel behoudt zijn positie.
door
Matthias
Leestijd 1 min.

Op die manier speelt Mediahuis in op een mediawereld in volle transformatie, verduidelijkt ceo Gert Ysebaert. “De digitalisering heeft het nieuwsconsumptiepatroon grondig gewijzigd. De gebruiker wil altijd en overal én via verschillende platformen toegang hebben tot nieuws en informatie. Bovendien evolueert ook de vorm van het nieuws razendsnel. Zo beperken krantenredacties zich niet langer tot tekst en beeld, maar maken ze ook steeds meer gebruik van video om journalistieke meerwaarde te creëren. »

Verder zet Mediahuis via Media Groep Limburg (MGL) een tweede stap op de Nederlandse markt, nadat in 2015 al NRC Media werd overgenomen. Met De Limburger wordt Mediahuis de derde grootste uitgever qua oplage in Nederland.

Corelio en Concentra zullen hun intentie tot het overhevelen van een aantal media-activiteiten naar Mediahuis eerstdaags aanmelden bij de bevoegde mededingingsautoriteiten.

Belga / S. Gremmelprez