Maandblad Ché doet de boeken toe

Het voormalige mannenblad Ché houdt op te bestaan. Een drastische koersverandering onder nieuwe uitgever Cascade kon de tanende verkoopcijfers niet in de juiste richting duwen.
door
Heleen
Leestijd 1 min.

Dat meldt Koen De Buck, commercieel directeur van Cascade, dinsdag.

"Het aantal verkochte exemplaren was simpelweg te laag, en de kosten te hoog”, verklaart commercieel directeur van Cascade Koen De Buck. “Zeker als kleine uitgeverij moeten we erg op onze uitgaven letten.”

In januari besloot het magazine nog om zichzelf een compleet nieuw imago aan te meten. Van het mannenblad gevuld met vrouwelijk schoon bleef bijna enkel nog de naam over. “Die transformatie is er niet in geslaagd om ook de adverteerders te verleiden”, betreurt De Buck. Ook de lezers haakten af: van de 15.000 lezers bij de overname bleven slechts enkele duizenden over.

Een opvolger voor Ché is bij Cascade voorlopig niet aan de orde.