Krachtig filmpje hekelt seksisme in reclamecampagnes

door
Tanita De Mey
Leestijd 1 min.

Al jaren uiten verschillende vrouwen hun ongenoegen over seksistische reclamecampagnes, toch blijken bedrijven er geen oren naar te hebben. Heel wat mensen zijn het al gewoon, of staan er niet meer bij stil, maar als je verschillende campagnes na elkaar toont, komt je tot bovenstaand hallucinant resultaat. Onder de hashtag #WomenNotObjects, uiten verschillende vrouwen hun ongenoegen. "Want vrouwen zijn moeders, dochters, zussen, collega' en CEO's."

Love this #womennotobjects campaign calling out the ridiculous sexism in advertising https://t.co/CbIc2lAk4R

— Jo Fry (@jojo_fry) 26 januari 2016

Woah. Powerful video on sexism in advertising. #WomenNotObjectshttps://t.co/Mu8j7eXgFB

— Shayna Venick (@ShaynaVenick) 26 januari 2016

Very impactful video. #WomenNotObjects Video Calls Out Sexism In Advertising By Showcasing Ads That Objectify Women https://t.co/K3Gr3lpRvb

— Brenda Halloran (@BrendaHalloran1) 25 januari 2016