H&M-campagne verdeelt het internet

De nieuwe campagne van de Zweedse modeketen H&M heeft voor heel wat commotie gezorgd. Op één van hun Instagram-foto's zijn twee kussende vrouwen te zien, en dat lokt heel wat reacties op. Wat vind jij?
door
chloe.festraets
Leestijd 2 min.

De opschudding gaat over de onderstaande foto van twee zoenende vrouwen in dezelfde jeans-outfit. Voor veel mensen is hier niets mis mee, maar toch blijken de meningen verdeeld. H&M zou de normen en waarden van de jonge generatie ruïneren, aldus de opmerkingen.

"Ik koop nooit meer iets van dit merk"

Onder de foto lees je de gekste dingen. Sommigen beweren zelfs dat ze er nooit meer iets gaan kopen. In de reacties staan ook veel duimpjes omlaag en brakende emoji's.

Twitteraars zijn verbaasd en plaatsen massaal berichten op het platform over de foto. Een van hen schrijft: "Wat is er nog een lange weg te gaan wat betreft acceptatie gericht op LGBT+ community".

H&M plaatste een uur geleden deze foto. De reacties hieronder maken ze misselijk. Wat is er nog een lange weg te gaan wat betreft acceptatie gericht op LGBT+community. Maakt me verdrietig en strijdbaar tegelijk. ????https://t.co/z6oWvf1q7Z pic.twitter.com/cqzZeojLL4

— Suzanne Mensen (@Suuz_) 12 février 2019