Het walhalla voor drukbezette foodies

door
Mare
Leestijd 1 min.

Heb je nooit tijd om te koken, maar verlang je toch naar een portie verse, (h)eerlijke groenten op tijd en stond? Rep je dan naar The Foodvillage, de comfort food store voor drukbezette en hardwerkende foodies.

Luc Diels en Sandro van het Groenewoud, twee ‘afgeschreven' vijftigers met een stiekeme passie voor koken, beantwoorden niet helemaal aan het beeld van het prototype ‘hippe starters' in de horeca.

De twee voormalige managers kregen de afgelopen jaren flinke klappen van de economische crisis en besloten om het roer radicaal om te gooien. «We hadden de keuze: ofwel bleven we aanmodderen in dezelfde, onzekere job, ofwel zouden we ons hart volgen en een sprong in het diepe wagen», klinkt het bij van het Groenewoud.

‘The Foodvillage' is het resultaat. «Wij weten uit eigen ervaring dat het voor drukbezette mensen –voornamelijk gezinnen waarin beide partners werken– niet eenvoudig is om altijd lekker én gezond te koken», legt Diels uit. Met The Foodvillage willen de twee vrienden inspelen op de behoefte aan smakelijke, kwalitatieve gerechten die toch gewoon thuis kunnen worden gegeten.

«Wij willen onze klanten kwalitatieve, verse, originele en biologisch verantwoorde producten aanbieden», legt Diels uit. Het ruime aanbod en de originele suggesties op het wekelijks wisselende menu moeten de klanten aanmoedigen om de culinaire horizon te verruimen.

De gerechten zijn zowel online als telefonisch te bestellen op Foodvillage.