Harry en Meghan ontkennen geruchten over eigen, "smaakvolle" realityshow op Netflix

De Britse prins Harry en Meghan hebben de geruchten over een eigen realityshow op Netflix stellig ontkend. Dat heeft een woordvoerder van het Britse echtpaar laten weten aan The Daily Mail. De Britse tabloid The Sun had op basis van anonieme bronnen geschreven dat de ex-royals drie maanden lang door een cameraploeg zouden worden gevolgd voor een "smaakvolle" realityshow, maar daar is volgens Harry en Meghan dus niets van aan.
door
nina.vandenbroeck
Leestijd 2 min.

Met het afscheid van 'Keeping up with the Kardashians' komt er binnenkort een gapend gat in het realityshowuniversum. Maar integendeel tot wat Britse media maandag beweerden, zullen prins Harry en Meghan binnenkort niét de leemte opvullen met hun eigen Netflix-realityshow. De hertog en hertogin van Sussex tekenden begin september een miljoenendeal met de Amerikaanse streamingdienst om als producenten mee te werken aan verschillende films, documentaires en series, en daar stopt het volgens een woordvoerder van het koppel bij. "De hertog en hertogin zullen niet te zien zijn in eender welke realityshow."

Het was volgens de anonieme bron in The Sun vooral de door de Britse pers verguisde Meghan Markle die de wereld een blik in hun nieuwe leven aan de overkant van de grote plas wil gunnen. Ze wil daarmee tonen "wie de échte Meghan is", klonk het, al zal het "smaakvol" zijn. Volgens de bron zou de show eerder focussen op hun filantropische daden dan op hun badkamerrituelen.

"Hypocriet"

Het nepnieuws dat Harry en Meghan drie maanden lang gevolgd zouden worden door een cameraploeg,  stuitte de Britse pers tegen de borst. Het was naar eigen zeggen immers vooral om privacyredenen dat het koppel het Britse koningshuis vaarwel zei. "Dit is precies wat ze zeiden dat ze niet zouden doen", klonk het bij Ingrid Seward, hoofdredactrice van 'Majesty Magazine'. Ze noemde de plannen van de hertog en hertogin "hypocriet", en ze was niet de enige.

Nog volgens Seward maakte het koppel de verkeerde keuze door zo op zichzelf te focussen, waardoor na verloop van tijd niemand nog oor zal hebben naar wat ze over andere dingen te zeggen hebben. PR-expert Mark Borkowski was iets milder, maar waarschuwde dat de show authenticiteit moet uitstralen. "Ze doen dit allemaal op hun eigen voorwaarden. Ze zijn vastberaden om hun stem te laten horen", klinkt het.

Netflix

De Sussexen sloten begin een september een akkoord van 150 miljoen met Netflix om er als producenten aan de slag te gaan. Hun focus ligt daarbij op documentaires, films en (kinder)programma's die "informeren maar ook hoop geven", aldus het koppel. Maar er werd gefluisterd dat de realityshow ook voor de streamingdienst een manier was om een graantje mee te pikken van Harry en Meghans bekendheid. "[Harry en Meghan] hadden misschien al deze verheven ideeën over de productie van documentaires waarin milieuproblemen en de armoedekloof worden belicht, maar Netflix wil duidelijk hun pond vlees", aldus een andere bron.