Facebook maakt belofte aan Apple (nog) niet waar

door
Roald
Leestijd 1 min.

In maart schonk Apple de wereld een eerste blik op haar Apple Watch. Ontwikkelaars  wilden onmiddellijk samenwerken met de technologiereus en apps creëren voor de Apple Watch zodat die volledig uitgerust is voor de gebruiker met alles wat die nodig heeft. Zo werd er een officiële Twitter-app gemaakt, een eBay-app en zelfs een Chipotle-app. Facebook beloofde ook van haar kant om een app te maken. Ondertussen ligt het slimme horloge in de winkelrekken en nog steeds beschikt het hebbeding niet over een Facebook-app.

"Je kan je verbinden met sociale media," illustreerde Apple CEO Tim Cook tijdens het evenement met een screenshot van het Facebook-logo. Het leek erop dat er al een werkende Facebook-app klaar was, maar niets is minder waar.

De ontbrekende app bleef niet onopgemerkt bij de eigenaren van een gloednieuwe Apple Watch die hun verbazing over het gebrek aan Facebook op hun gadget tweetten.

— Ben Dodson (@bendodson) 24 april 2015

Sommigen speculeren dat de afwezigheid van Facebook een politiek spelletje is binnen de industrie, maar vreemd genoeg is er al wel een Instagram-app in de Apple Watch Store dat eigendom is van Facebook. Het lijkt dus aannemelijk dat er nog een Facebook-app in de maak is.