Dit zoeken bedrijven in jonge werknemers

Liz Wessel, CEO van WayUp, tipt welke eigenschappen organisaties in jonge werknemers zoeken. Met haar bedrijf hielp ze al duizenden starters aan een job bij onder meer Microsoft, Uber, Disney, en Google.
door
Matthias
Leestijd 1 min.

1. Iemand die duidelijk kan communiceren

Wie duidelijk een boodschap kan overbrengen heeft een stapje voor bij recruiters in alle sectoren.

2. Iemand die een idee kan verkopen

Anderen kunnen overtuigen en je visie kunnen overbrengen zijn cruciale vaardigheden in een professionele omgeving. Ze helpen je jezelf te onderscheiden van alle andere kandidaten.

3. Iemand die goed kan schrijven

Ook voor wie schrijven geen belangrijk deel is van de job, is een goede pen hebben altijd een voordeel.

4. Iemand met een kritische geest

Recruiters zoeken iemand die kritische beslissingen kan maken en risico's en kansen kan inschatten.

5. Iemand met emotionele intelligentie

Organisaties hechten steeds meer belang aan de bedrijfscultuur en de relatie tussen de werknemers onderling. Je moet dus bewust zijn van de anderen en onderling problemen kunnen oplossen.

Foto Pexels