Deze modemerken slaan de handen in elkaar voor hun kerstcollecties

De samenwerkingen in de mode zijn steeds talrijker en prestigieuzer. Naast limited editions, grote modenamen en stukken van ontwerpers voor een kleine prijs wordt confectie dit jaar misschien wel onmisbaar onder de kerstboom.
door
Heleen
Leestijd 1 min.

1.2.3 Swarovski

Deze capsulecollectie die het confectiemerk 1.2.3 met Swarovski samenbrengt, is ideaal als avondoutfit of om als geschenk te geven of te krijgen. Deze collectie, die als limited edition wordt aangeboden, zet in op verfijning, met donkere en sombere kleuren verfraaid met fonkelende afwerkingen. En daar zorgen de iconische kristallen van Swarovski voor. Ze bedekken halsuitsnijdingen en decolletés van jurken, truien of jumpsuits en geven die kledingstukken een glamourtouch.

Jean Paul Gaultier OVS

De capsulecollectie die Jean Paul Gaultier bedacht voor de Italiaanse distributieketen OVS belooft vrolijk te zijn en met veel verwijzingen naar de kaartspelfiguren. De collectie accessoires en confectiekleding voor dames en heren bestaat uit zestig stuks (tussen 29 euro en 149 euro). De laatste samenwerkingen met Gaultier bleken verrassend te zijn. Nadat hij er in 2014 voor koos om zich op zijn haute-coutureontwerpen te focussen, ging hij een samenwerking aan met de Japanse groep Seven & i en het Australische merk Target. Gaultier ontwierp ook vijfhonderd door het cabaret geïnspireerde kostuums voor een nieuwe revue van het Friedrichstadt-Palast van Berlijn.

Takashi Murakami shu uemura

Het merk shu uemura gaf carte blanche aan de beeldend kunstenaar Takashi Murakami voor de make-uplijn voor de eindejaarsfeesten. Het design van de iconische producten van het cosmeticamerk is herzien en draait rond de magie van Kerstmis, de Japanse popcultuur en kleurrijke bloemen. Dat geldt in het bijzonder voor het doosje ‘cosmic blossom eye & cheek' dat in twee kleurenpaletten beschikbaar is: ‘cosmicool' en ‘cosmikawaii' (75 euro), een trio van oogschaduw ‘blossom-nova eye trio' (49 euro) en de eyeliner ‘drawing pencil' (19 euro).

M.A.C Cosmetics Mariah Carey

Het beroemde cosmeticamerk gaat een samenwerking aan met de Amerikaanse diva voor een collectie in het teken van glamour. De aandacht gaat naar natuurlijke en geïriseerde tinten met twee doosjes van vier tinten oogschaduw: ‘I'm that chick you like' en ‘It's Everything' (44 euro), een bruinzwarte vloeibare eyeliner (21 euro), twee paar valse wimpers (12 euro per paar), lippenstiften in matte crèmekleur of geïriseerd (21 euro) en vijf tinten gloss, ‘Lipglass' genaamd (21 euro).