Cléa Mafutidi opent het salon van de toekomst

De Koning Boudewijnstichting coördineert ‘Wij zijn de toekomst' en begeleidt creatieve jongeren bij de ontwikkeling van hun project voor Brussel. Metro stelt u elke week een van de deelnemers voor. Deze week: Cléa Mafutidi met ‘Euporia'.
door
Liesbeth
Leestijd 2 min.

Cléa Mafutidi is een kapster met een neus voor ondernemen. Zelfs op papier is het project voor haar kap- en schoonheidssalon al heel gedetailleerd. Ze wil beide diensten samenbrengen onder één dak, om haar klanten tijd te besparen. “Vaak moeten klanten een dubbele afspraak maken. Ik wil een platform creëren waar ze letterlijk van kop tot teen verzorgd worden.”

Groen, bio en natuur

Ze weet precies hoe ze haar toekomstige salon moet omschrijven: “Groen, bio en natuur”. En dat geldt ook voor de producten die ze zal gebruiken, want ze wil haar medewerkers en klanten niet te veel blootstellen aan schadelijke stoffen.

Iedereen is welkom om zich in de watten te laten leggen bij Cléa. “Ik mik op een mixed crowd. Mensen met bijzonder haar of mensen die speciale zorgen nodig hebben, omwille van kanker bijvoorbeeld. Zonder de prijs daarvoor op te drijven. Het doel is mijn personeel op te leiden voor die specifieke verzorging.”

Voor Cléa Mafutidi is dit project niet alleen een persoonlijke, maar ook een sociale uitdaging. “Ik wil de karikatuur doorbreken van Ik ben zwart dus ik houd me alleen met zwarten bezig.” Wat de jonge Française verwacht van haar deelname aan Wij zijn de toekomst? Coaching om de Belgische handelswetgeving beter te begrijpen en haar project zin te geven.

Als je meer wil weten kan je surfen naar de Facebookpagina surfen of naar de site van Euporia.