Bruid woedend omdat jurk "niet lijkt op wat ze bestelde", maar winkel wijst haar op gênante blunder (foto's)

Een toekomstige bruid heeft het schaamrood op de wangen gekregen toen ze bij de fabrikant van haar bruidsjurk klaagde dat die "helemaal niet leek op wat ze had besteld". De vrouw stuurde een boze mail, maar de bruidswinkel antwoordde dat ze een gênante fout had gemaakt...
door
nina.vandenbroeck
Leestijd 2 min.

Online een leuk kleedje bestellen, om in je brievenbus eerder een soort gekleurde patattenzak aan te treffen: het is al menig mens overkomen. De Amerikaanse Deux Aubrey dacht dat ook zij slachtoffer was geworden van misleidende foto's op de website van een bruidswinkel, maar niets was minder waar.

Toen Deux haar bruidsjurk aankreeg, vond ze dat die "helemaal niet leek op wat ze had besteld". Deux, naast toekomstige bruid ook spoedverpleegster, stuurde meteen een boze mail naar de winkel waar ze het kleed had gekocht. Ze voegde er foto's aan toe om het verschil tussen haar jurk en die van op de webshopfoto's te tonen, en eiste een terugbetaling.

Pandemie-stress

Het antwoord van de winkel was niet minder droog dan beschamend: "Je hebt de jurk binnenstebuiten aan, doe ze alsjeblieft juist aan." De bruid vond het verhaal zo hilarisch dat ze het deelde op Facebook, waar het bericht meteen viraal ging. "Wie wist dat ze kleren binnenstebuiten verzonden? Het kleed was uiteindelijk prachtig", klinkt het.

 

"Het maakt soms niet uit hoe lang je naar school je bent geweest... We missen nog steeds gezond verstand, zoals hoe we onze kleren juist moeten aandoen", zegt Deux met de nodige zelfspot. Met haar bericht hoopt ze dat toekomstige bruiden niet panikeren wanneer hun jurk "verkeerd" met de post toekomt.

Hoe ze die fout in godsnaam kon maken? "Geen slaap (shiften van 16 tot 24 uur), pandemie-stress en een echtgenoot die me heeft aangekleed", dient de verpleegster de criticasters nog van antwoord.