Bol.com doet het weer! En deze keer is Samson aan de beurt.

Webwinkel Bol.com staat erom bekend om nu en dan een rake reclameboodschap de wereld in te sturen. En ook aan hen is het nieuws rond het afscheid van Gert Verhulst niet ontsnapt.
door
koen.de.nef
Leestijd 2 min.

Dinsdag raakte bekend dat Gert Verhulst na dertig jaar, 800 afleveringen, 28 kerstshows en 17 albums zijn Samson niet langer gezelschap houdt. Het nieuws sloeg in als een bom en de tickets voor hun afscheidsshow vliegen de deur uit.

De bel doet het weer

Webwinkel Bol.com speelt maar al te graag in op actuele nieuwskleppers en doet dat ook nu weer. Zo toverden ze een simpele deurbel van het merk Grundig om in een geestig mopje rond Samson en kon de marketingmolen beginnen draaien. “Recensie van Samson: Niemand klopt nog want de bel doet het weer”, klinkt het. Simpel, maar geniaal. Maar liefst 11.000 mensen liketen de post, en bijna 2.000 mensen plaatsten een reactie.

Kluifspelgezag

Ook in de commentsectie deinst het marketingteam van Bol.com niet terug voor een grappige woordspeling meer of minder. “Wij hebben ook een nieuwe bel, maar de postbode klopt nog steeds”, schrijft iemand. Waarop Bol.com gevat reageert: “Misschien is 'ie wel een klopgeest”.

“Zal je zien dat Samson straks gedumpt wordt in het asiel, arm beestje”, reageert iemand anders. “Zolang 'ie maar niet gedumpt wordt door Bobientje”, is het antwoord van Bol.com.

“Dan moet je de bel eerst nog ophangen, de mijne ligt hier al een maand en iedereen moet nog steeds aankloppen #uitstelgedrag”, zegt nog iemand. “Ja, mwoah seg éh Gertje, Gertje wat is dat, zo'n kluifspelgezag?”, knipoogt Bol.com.

En ook met een stoute reactie weet Bol.com wel raad. “Nu heeft hij alle tijd voor de dames van K3... Daar komt ie ook binnen zonder kloppen”, klinkt het. “Oya Lele”, respondeert Bol.com droogjes.