Apps om efficiënt je budget te beheren

door
robotredactie
Leestijd 1 min.

Werp een vluchtige blik op het nieuws en de massale ontslagen in de financiële sector (HSBC, ING, AXA, KBC, Société Générale, enz.) en je begrijpt meteen dat die volop aan het veranderen is. Als gevolg van de lage rentevoeten, de bikkelharde concurrentie, de nieuwe consumptiegewoonten van klanten en vooral de snelle digitalisering van de samenleving. Wegens het leeglopen van hun kantoren vervangen de klassieke banken hun fysieke dienstverlening geleidelijk aan door virtuele ondersteuning. Die nieuwe uitdagingen verplichten de banksector hun strategie te herdenken en massaal te investeren in digitale ontwikkeling om hun activiteiten te ondersteunen.

Mobiele bocht

In een tijd waarin alles en iedereen geconnecteerd is, diversifiëren financiële instellingen hun ondersteuning om tegemoet te komen aan de nieuwe consumptiewijzen van hun klanten. Na het succes van onlinebankieren is mobiel betalen nu in. Heel wat banken bieden die dienst aan via responsieve apps voor smartphones en tablets. Deze betaaloplossing evolueert razendsnel. Laatste nieuwigheid: de Amerikaanse reus MasterCard kondigde vorige week de lancering aan van betalen via een selfie. Ook e-shopgigant Amazon bestudeert gezichtsherkenningstechnologie als betaalwijze.

(gg)