Maak van je mondmasker een fashion statement (foto’s)

Maak van je mondmasker een fashionstatement
Facebook / @Amsterdam Fashion Week

Ook uitgekeken op dat eentonige blauwe of witte mondmasker dat je op steeds meer plekken moet dragen? De organisatie van Amsterdam Fashion Week vindt dat het anders kan en wil daarom met ‘Face it Fashionably’ aantonen dat een mondmasker meer is dan alleen een beschermingsmaatregel. Nederlanders moeten momenteel mondmaskers dragen in het openbaar vervoer en op drukke plaatsen in Amsterdam en Rotterdam.

Met het initiatief ‘Face it Fashionably’ laten ontwerpers en merken zien dat het ook anders kan. Het mondmasker kreeg daardoor een totale make-over van ‘het is verplicht’ naar een stijlvol modeaccessoire. De Amsterdam Fashion Week sloeg voor het initiatief de handen in elkaar met CS Digital Media.

Volgens Anniek Swanenberg, accountmanager van CS Digital Media, willen de partijen met dit idee Nederlandres inspireren “met de fantastische designs van de deelnemende ontwerpers”. Swanenberg is ervan overtuigd dat het mondkapje een “essentieel accessoire” is waarmee iedereen zich kan onderscheiden.

De deelnemende merken zijn:

  • 10DAYS
  • Filling Pieces
  • Hul le Kes
  • Lee
  • Liesbeth Sterkenburg
  • Ninamounah
  • RVDK Ronald van der Kemp
  • Schepers Bosman
  • Scotch & Soda
  • Wannes Akop
  • Wrangler

Ronald van der Kemp Waves the Flag for Sustainability 💥 #ARMYOFLOVE photos @yvetvandernaalt

@ronaldvanderkemp
@…

Geplaatst door Amsterdam Fashion Week op Woensdag 29 april 2020

Ronald van der Kemp Waves the Flag for Sustainability 💥 #ARMYOFLOVE photos @yvetvandernaalt

@ronaldvanderkemp
@…

Geplaatst door Amsterdam Fashion Week op Woensdag 29 april 2020

Ronald van der Kemp Waves the Flag for Sustainability 💥 #ARMYOFLOVE photos @yvetvandernaalt

@ronaldvanderkemp
@…

Geplaatst door Amsterdam Fashion Week op Woensdag 29 april 2020