Dit oldschool speelgoed verkoopt als zoete broodjes door lockdown

Dit oldschool speelgoed verkoopt als zoete broodjes door lockdowns
Foto Pexels

Nu we door het coronavirus veel meer tijd thuis moeten spenderen, zoeken mensen naar nieuwe manieren die momenten leuk door te brengen. Daarvoor blijken vooral gezelschapspelen populair te zijn.

De huidige maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus zijn een slechte zaak voor heel wat bedrijven, maar producenten van gezelschapspelen en puzzels doen alvast gouden zaken. De voorbije stond het speelgoed in de bovenste regionen van de items die het meest verkocht werden op Amazon. Onder meer Jenga, Cluedo en Vier-op-een-rij doen het goed, en dat merkt ook Brian Golder, CEO van Hasbro, dat de spelletjes uitbrengt.

Klassiekers zijn populair

Hij vertelde aan CNBC dat ze sterke stijging van de vraag naar hun spelletjes merken. “In het algemeen doen al onze producten het goed. Gelukkig werken onze voorraadkanalen in China weer op volle kracht”, laat hij weten. Bij de toppers zijn bekende titels zoals Monopoly, Dr. Bibber en Play-Doh, laat Golder weten.

De CEO gaf ook nog mee dat het bedrijf plant om binnenkort ook enkele nieuwe spelletjes op de markt te brengen om in te spelen op het feit veel mensen nu verplicht thuis moeten zitten. Aandelen van Hasbro sluiten maandag af met een stijging van 12%, maar het bedrijf staat nog steeds 50% lager dan het resultaat van januari. De waarde van het bedrijf wordt geschat op omgerekend 6,5 miljard euro.