Leen Dendievel waarschuwt voor frauduleuze Proximus-factuur

Instagram / @leendendievel

Actrice Leen Dendievel roept op om op te letten voor verdachte facturen van Proximus. Ze kreeg een aanmaningskost toegestuurd hoewel ze helemaal geen klant is bij hen.

Opgepast als je plots een Proximus-factuur in je brievenbus vindt. De voormalige ‘Thuis’-actrice Leen Dendievel deelde woensdag op Instagram mee dat ze een dubieuze Proximus-factuur had ontvangen waarin staat dat ze het bedrag van 182,36 euro verschuldigd is. Er wordt haar gevraagd om het bedrag binnen de 15 dagen te betalen.

De 36-jarige actrice is echter geen Proximus-klant, dus gaat het wellicht om oplichterij. “Deze kreeg ik in mijn bus. Ik ben, en ben NOOIT bij Proximus geweest. Daarom wist ik dat DEZE NIET KLOPT!”, schrijft ze op Instagram.

“Van het kastje naar de muur”

Ze kaartte het probleem aan bij de politie en Proximus, maar dat leverde niet veel op. “Ik stuurde dit naar de politie, heb Proximus zelf gebeld, maar ze sturen me van het kastje naar de muur. Volgens de politie moet ik de gerechtsdeurwaarder bellen. Die man zal zelf niet weten dat zijn naam erop staat waarschijnlijk, en van Proximus moest ik via ‘contact’ een nota maken op de website, terwijl ik herhaaldelijk om een mailadres vroeg”, klinkt het.

Vrienden wél betaald

Leen waarschuwt anderen nu om op te letten voor dergelijke facturen. Vrienden van haar hebben immers een gelijkaardige factuur ontvangen en gingen jammer genoeg over tot actie. “Ik kan ook egoïstisch zijn en dit niet delen. Ik dacht alleen maar aan de ouderen, grootouders en mensen die onoplettend zijn en ter goeder trouw deze WEL zouden betalen. Iedereen heeft wel iemand in zijn familie. En toen ik gisteren polste bij vrienden, hadden ook zij deze al ontvangen en tevergeefs actie ondernomen. Bij deze, KIJK GOED, NIET BETALEN, en graag gedaan, Proximus, dat ik jullie wil behoeden van boze klanten!”, besluit ze.

View this post on Instagram

Waarschuwing!!! Deze kreeg ik in mijn bus. Ik ben, en ben NOOIT bij @proximus geweest. Daarom wist ik dat DEZE NIET KLOPT!!! Ik stuurde dit naar de politie, heb proximus zelf gebeld, maar ze sturen me van het kastje naar de muur. Volgens de politie moet ik de gerechtsdeurwaarder bellen 🤷‍♀️, die man zal zelf niet weten dat zijn naam er opstaat waarschijnlijk, en van proximus moest ik via ‘contact’ een nota maken op de website, terwijl ik herhaardelijk om een mailadres vroeg. Ik kan ook egoïstisch zijn en dit niet delen. Ik dacht alleen maar aan de ouderen, grootouders en mensen die onoplettend zijn en ter goeder trouw deze WEL zouden betalen. Iedereen heeft wel iemand in zijn familie. En toen ik gisteren polste bij vrienden, hadden ook zij deze al ontvangen en tevergeefs actie ondernomen. Bij deze, KIJK GOED, NIET BETALEN, en graag gedaan @proximus dat ik jullie wil behoeden van boze klanten! TOPSERVICE! Ik ben bij @base.belgium by the way (blij mee)

A post shared by Leen Dendievel (@leendendievel) on