DPG Media digitaliseert tv-activiteiten: 145 banen op de tocht

door
Belga
Leestijd 1 min.

DPG Media, het bedrijf dat ontstaan is door de fusie van De Persgroep Publishing en Medialaan, gaat zijn tv-activiteiten verder digitaliseren en past daarom zijn organisatie aan. Het bedrijf wil 145 banen schrappen binnen de klassieke tv-organisatie en ondersteunende diensten, zo staat vandaag in een persbericht. Tegelijk plant DPG Media ook de creatie van een 50-tal nieuwe jobs, voornamelijk digitale profielen. "Waar mogelijk komen de huidige medewerkers als eerste in aanmerking om deze in te vullen", klinkt het.

Bij de vakbonden komt het nieuws niet als een verrassing. "Ik kan op dit ogenblik nog weinig ten gronde zeggen over wat er aan de gang is bij DPG Media", zegt Jan Meeuwens, bestendig secretaris van BBTK Brussel, "maar het bericht dat er 145 banen op de tocht staan, komt niet geheel onverwacht, vind ik."

"Het gaat nu eenmaal om twee mastodonten in de mediasector, De Persgroep die VTM opslokt en opneemt in het Van Thillo-imperium. Dan kun je zo'n operatie verwachten", vervolgt Meeuwens. "Anderzijds vind ik dat dit nieuws toch nog snel komt."

bron: Belga