Child Focus lanceert nieuwe campagne voor Internationale Dag van Vermiste Kinderen

door
Belga
Leestijd 1 min.

In het kader van de jaarlijkse Internationale Dag van Vermiste Kinderen op 25 mei lanceert Child Focus een nieuwe campagne. In een tv- en radiospot worden de kijkers en luisteraars voor het tweede jaar op rij meegenomen in de herinneringen van ouders aan hun vermiste kinderen. Het is een sensibiliseringscampagne die mensen het verhaal achter de nuchtere opsporingsberichten wil tonen. In de tv-spot, gerealiseerd door de Vlaamse regisseur Fien Troch, volgt de kijker het dagelijkse leven van een koppel en hun zoontje. Maar op het einde blijkt dat elke scène slechts een herinnering is aan een kind dat vermist is.

Op de radio komen ouders van vermiste kinderen aan het woord die zelf één van hun mooiste herinneringen aan de luisteraars vertellen. Een herinnering die in leven wordt gehouden door alle mensen die opsporingsberichten delen en zo mee helpen zoeken naar vermiste kinderen. De spots worden afgesloten met de hoopvolle boodschap "Zolang we blijven zoeken, zijn vermiste kinderen nog bij ons".

De spots lopen van 18 tot 26 mei op meerdere tv-, radio- en onlinekanalen. De tv-spot werd ontwikkeld door Child Focus voor België, maar wordt daarnaast ook verspreid door Missing Children Europe, de Europese Federatie voor Vermiste en Seksueel Uitgebuite Kinderen.

bron: Belga