‘De Buurtpolitie’-acteur woedend op Apple

Instagram / andypeelman

Andy Peelman, alias Koen Baetens uit ‘De Buurtpolitie’, is niet te spreken over de nieuwe iPhone Xs Max. Apple belooft immers dat het toestel een dual Sim heeft, maar in Europa werkt dat (nog) niet.

“Een welgemeende en oprechte middenvinger aan Apple”, zo begint de 35-jarige acteur zijn tirade op Instagram. Peelman kocht onlangs een iPhone Xs Max van 1.429 euro in een Lab9-filiaal. Dat toestel beschikt over een dual Sim, wat voor Peelman erg handig uitkwam.

Niet gevraagd in winkel



Toen hij thuiskwam en het toestel installeerde, kwam hij tot de conclusie dat de bewuste dual Sim in Europa nog niet ondersteund wordt. Op de koop toe kan hij het toestel niet inwisselen omdat hij het niet online gekocht heeft. “Als men een iPhone XsMax dual Sim verkoopt, gaan we er ook van uit dat dit werkt in België! Als de verkoper niet zegt dat dit niet ondersteund wordt in België, als op de website, in het Nederlands, te lezen staat dat de iPhone beschikt over dual Sim, DAN GAAN WE ERVAN UIT DAT DIT WERKT!!!”

“Dit bericht om ervoor te zorgen dat mensen geen 1.429 euro moeten uitgeven alvorens dit probleem vast te stellen en dan de gsm niet mogen teruggeven… Aah nee, want hij is niet online gekocht en ik moest de vraag gesteld hebben in de winkel!”, klinkt het.

Geen kans gekregen voor extra uitleg

Bij Lab9 wordt de hetze betreurd. “We begrijpen de ontgoocheling dat Belgische providers geen eSim ondersteunen. Op onze website plaatsen we die features met opzet niet opdat er geen verwarring mogelijk zou zijn. Apple zélf plaatst het wél op zijn website, maar met een verwijzing naar de voetnota’s waarin staat dat niet alle providers dit ondersteunen. We begrijpen daarom de verwarring. Als je naar de iPhone hebt uitgekeken in de veronderstelling dat deze eSim ondersteunt, en je merkt bij gebruik dat deze functie niet werkt, is dat ontgoochelend.”

“We betreuren echter dat we door deze verwarring als Lab9 door het slijk worden gehaald. Bij Lab9 streven we altijd naar een maximale klantbeleving en willen we iedere bezoeker de toestellen laten ontdekken met professioneel advies. We investeren enorm in training en kennis, en onze mensen doen ook hard hun best om iedere klant goed te informeren. Omdat Andy dit toestel online had gereserveerd en zijn moeder dit is komen ophalen, hebben we echter niet de kans gehad om extra uitleg te geven en kon Andy zijn vraag over eSim niet rechtstreeks aan ons stellen”, aldus een woordvoerder van Lab9.