De Lijn: “Noordstation blijft een lopend proces”

De Lijn: "Noordstation blijft een lopend proces"

De Lijn en de andere betrokken partijen hebben vanochtend, twee weken nadat de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij de halte in het Brusselse Noordstation weer in gebruik heeft genomen, structureel overleg gepleegd over de situatie. “Het blijft een lopend proces”, stelt woordvoerster Sonja Loos. Enkele verbeteringen laten nog op zich wachten, maar zijn in aantocht. Nadat De Lijn eind november enkele dagen het Noordstation niet meer bediende, omdat het er volgens de maatschappij te vuil en onveilig was, werden verschillende maatregelen beloofd. Er zouden meer verlichting, meer vuilnisbakken en meer sanitair komen. Vanochtend was er een nieuw structureel overleg en daaruit blijkt toch enige tevredenheid. “Hoewel de vuilnisbakken er nog niet zijn, zijn ze wel degelijk besteld. De leveringstermijn speelt natuurlijk ook een rol. Ook het sanitair moet nog bijgeplaatst worden, maar men is er mee bezig”, vertelt Loos.

Met het structureel overleg wil De Lijn de vinger aan de pols houden, om te zorgen dat de situatie niet opnieuw omslaat en de reizigers en de buschauffeurs daar niet het slachtoffer van worden, klinkt het. “We moeten er blijven achterzitten, maar dat wisten we op voorhand. Na een opfrisbeurt is het niet in orde. Het is een lopend proces. Er is daarom ook afgesproken om regelmatig te overleggen over de pijn- en actiepunten.”



“We begrijpen dat de chauffeurs zeggen dat er nog niet veel veranderd is, maar we stellen ze gerust dat het eraan komt”, besluit Loos.

bron: Belga